Mystery Shopping

Stappenplan voor het uitvoeren van mystery shopping

Onderzoekdoen.nl is expert in het uitvoeren van mystery shopping

Onderzoekdoen.nl helpt je graag bij het zorgvuldig uitvoeren van een mystery shopping onderzoek. We doen dit aan de hand van een duidelijk stappenplan.

mystery shopping


Introductie
Het Mystery shopping onderzoek van Onderzoekdoen.nl bestaat uit een aantal concrete fases.
Het mystery shopping onderzoek start altijd met een kosteloos en vrijblijvend introductie gesprek. Hierin wordt mystery shopping uitgelegd en wordt jullie onderzoekvraag besproken.

Vaststellen onderzoek doelstelling
Na de introductie wordt gezamelijk de onderzoek doelstelling van de Mystery Shopping vastgesteld.
Een onderzoekdoelstelling kan bijvoorbeeld zijn het checken in hoeverre de formule nageleefd wordt of onderzoeken in hoeverre medewerkers iets extra doen voor de klant.

Uitvoeren mystery shopping visits
Nadat de onderzoek doelstelling is vastgesteld start Onderzoekdoen.nl met het uitvoeren van de Mystery Shopping Visits. In een realtime dashboard applicatie kan je zelf altijd de resultaten bekijken en analyseren.

Evalueren en analyseren
Zodra alle resultaten van de Mystery Shops zijn binnengekomen wordt er gestart met de analyse en evaluatie van de resultaten. Hieruit volgt een rapportage met duidelijke analyses, conclusies en aanbevelingen.

Actiepunten verbinden aan aanbevelingen
In de laatste fase worden de conclusies en aanbevelingen besproken. Aan de aanbevelingen worden duidelijke actiepunten verbonden om de organisatie te veranderen.

Nadat alle stappen doorlopen zijn wordt een afspraak gemaakt voor een hermeting. Deze vindt doorgaans plaats na 3-4 maanden na de eerste meting.

"Ineens werd duidelijk hoe onze winkels écht presteerde op klantbeleving"

Jelle Zilvuus